Prinsjesdag | plannen, maatregelen en voorspellingen voor de (hoor)zorg 2021

Op 15 september presenteerde Koning Willem Alexander het regeringsbeleid voor 2021 en zoals op vele gebeurtenissen dit jaar heeft het Coronavirus ook op de plannen, maatregelen en voorspellingen voor het komende jaar een stempel gedrukt.  Voor veel van deze plannen geldt dan ook een slag om de arm in verband met de onvoorspelbaarheid van het Coronavirus en de gevolgen daarvan. We zetten in ieder geval de belangrijkste punten en plannen op gebied van zorg en hoorzorg op een rij.

Beurzen & events 2020 | Kennisdeling, de digitale mogelijkheden voor de audicien

In de hoorbranche staat het najaar in het teken van beurzen en scholing. Dit jaar is het net allemaal even anders. Hoewel GAIN betreurt dat live events dit jaar niet door kunnen gaan zoals we gewend zijn, hebben gezondheid en veiligheid altijd de hoogste prioriteit. Innovatie biedt bovendien voldoende andere mogelijkheden dit jaar. Welke digitale opties biedt de EUHA en behaal ook dit jaar voldoende StAr-punten door op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen.

Column Hanneke Cobelens | Wanneer niet goed horen het probleem is, maar beter horen niet de oplossing

Ook een hoorprofessional heeft soms te maken met klanten die zich niet begrepen en gehoord voelen. Een klant die zich niet laat helpen of wilt laten overtuigen. Door angst, ontkenning, schaamte, onbegrip, onwetendheid; er kunnen verschillende redenen voor zijn. Ook al weet je als professional en als familie wat een oplossing zou zijn, is dat niet altijd dé oplossing voor de klant en is het van belang buiten dit spectrum op zoek te gaan naar de oplossing. Een ergotherapeut kan hierbij helpen en kijkt naar de thuissituatie van de klant, naar diens dagelijkse realiteit. En soms is niet goed horen wel het probleem, maar beter horen niet altijd de oplossing.

Ton Heijman neemt afscheid bij Audmet en geeft het stokje door aan Lezanie Tietze

Na een lang en succesvol dienstverband van ruim 46 jaar gaat Ton Heijman, directeur van Audmet B.V., per 1 oktober 2020 met pensioen. Lezanie Tietze, momenteel algemeen directeur voor het moederbedrijf Demant in Zuid-Afrika, neemt het stokje per 1 september van hem over. U kunt zich aanmelden voor de afscheidsreceptie van Ton Heijman op 22 september 2020.

GAIN geeft antwoord | De Audiciens #3

GAIN staat voor gehoor geven. In onze nieuwe rubriek in vakblad De Audiciens (AUDINED) geven we gehoor aan de hoorprofessional. Welke thema’s en vraagstukken behoeven de branchebrede visie van GAIN? GAIN geeft antwoord op vragen over de toekomst van hoorzorg en vakinhoudelijke actualiteiten. Lees hier de vragen uit de branche en onze antwoorden daarop uit uitgave 3 (augustus 2020).